overlay

Elektronik İmza Temini

Sağlık Bakanlığı bünyesinde çalışan hekimlere ve imzaya yetkili personele,  “Nitelikli Elektronik Sertifika” ve “Kart Okuyucu” temin işlemlerinin ivedi olarak başlatılması gerekmektedir.

  • İl Sağlık Müdürlükleri, İlçe Sağlık Müdürlükleri, Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterlikleri kendilerine bağlı hastaneler v.b, İl Halk Sağlığı Müdürlükleri kendilerine bağlı Toplum Sağlığı Merkezleri, Aile Hekimlikleri v.b yerlerde bulunan tüm hekimlere ve kurum içi, kurum dışı yazışmalarda evrak üzerine ıslak imza atmaya yetkili personele ( paraf hariç ) Nitelikli Elektronik Sertifika temini yapmakla yükümlüdürler.
  • Nitelikli Elektronik Sertifika temini yapılacak kişilerin kurumunuzda kadrolu ya da geçici görevli olmasının bir önemi yoktur. Kurumunuzda çalışması Nitelikli Elektronik Sertifika temini yapmanız için yeterlidir. Yani; kurumunuzda çalışan geçici görevlilere de Nitelikli Elektronik Sertifika temini yapılacaktır.
  • İl Sağlık Müdürlükleri, Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterlikleri ve İl Halk Sağlığı Müdürlükleri kendi bünyelerinde bir kurum yetkilisi belirleyecektir.
  • Kurum yetkilisinde herhangi bir unvan kısıtlaması bulunmamaktadır ve tek kişi olmak zorundadır. Kurum yetkilisi TÜBİTAK ile kendi kurumu arasında iletişim hâlinde olacak ve Nitelikli Elektronik Sertifika teminiyle ilgilenecek kişidir.
  • Belirlenen kurum yetkilisi çalıştığı kuruma bağlı yerler ile iletişime geçerek Ek-2’de yer alan formu doldurup kendisine göndermelerini sağlayacaktir.
  • Yine kurum yetkilisi gelen bütün formları birleştirip tek bir form haline getirip bilgi@kamusm.gov.tr adresine mail yoluyla gönderecektir.
  • Mail olarak gönderilen formun çıktısını alıp Ek-1’de bulunan Kurum Yetkilisi Yazısı ile birlikte TÜBİTAK BİLGEM KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİ” TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 Kocaeli adresine gönderecektir.

 

Ek-2 Form Hakkında Bilgi;

  • Kurumsal E-Posta: Başvuru yapacak kişinin çalıştığı kuruma ait e-posta adresi var ise kurumsal e-posta adresi yazılacaktır. Kurumsal e-posta adresi yok ise güncel kullandığı e-posta adresi yazılabilir.
  • Başvuru Türü: Daha önceden NES başvurusu yapılmadı ise 1-İlk sertifika olarak seçmeniz gerekmektedir.
  • Akıllı Kart Okuyucu Türü: NES sadece masaüstü bilgisayarda kullanılacak ise "Masaüstü" olarak, diğer laptop, tablet gibi bilgisayarlarda da kullanılacak ise "Mini" olarak seçmeniz gerekmektedir.
  • VIP alanını "Evet" olarak seçerseniz elektronik sertifikanız VIP kutu içerisinde, "Hayır" olarak seçerseniz zarf içerisinde gelecektir.
  • Ad ve Soyad sütunlarında kişinin adı ve soyadı bilgisi dışında bir bilgi girmemeniz gerekmektedir. Kişinin ünvan bilgisini belirtmenize gerek yoktur.

 


Konuya ilişkin resmi yazıya aşağıdaki linklerden ulaşılabilir.

Üst yazıyı indirmek için tıklayınız

EK1)Kurum Yetkilisi Resmi Yazı Formatı

EK2) KamuSM FORM-001-003 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi